מר מודיעין-אהרון יריב

ספר בהוצאת המרכז למורשת המודיעין וידיעות אחרונות- ספרי חמד, מספר לראשונה על חיי היומיום של ראש אמ"ן: החל בדיונים, במחשבות ובלבטים , עבור בהחלטות ובעולם הערכים שלו, וכלה באישיותו ובנוהגו.

האלוף אהרון יריב (1920 - 1994), שנודע בפי כול בשם אהר´לה, היה במשך עשרות שנים במרכז ההוויה של ישראל ושל ביטחונה.
פרקי חייו הם פרקי תקומתה והתבססותה של מדינת ישראל. תרומתו הייחודית, אך לא היחידה, למדינה היתה כהונתו כראש אגף המודיעין( ינואר 1964 עד ספטמבר 1972), שעה שהמדינה ניהלה את המערכה על המים מול סוריה, נאבקה על קיומה במלחמת ששת הימים ובמלחמת ההתשה והתמודדה מול  הכוח הצבאי הרוסי במצרים. 

האלוף יריב היה "מר מודיעין" ו"קיסינג´ר הישראלי". הוא הציב את המודיעין הישראלי בשורה הראשונה של ארגוני הביון והמחקר בעולם, והיה בעבור צמרת צה"ל והדרג המדיני התגלמות שיקול הדעת והזהירות,"האיש החכם" לכל עת. 
בספר נחשפים עשרות גילויים חדשים ומרתקים על המודיעין בשנות השישים והשבעים: על הישגיו, אתגריו ובעיותיו, כמו גם על הדיונים וההחלטות של הצמרת הביטחונית והמדינית ב"חרי חדרים". הוא פורש את תמונת חייו של האלוף אהרון יריב כשהיא שזורה בתמונת חייה של מדינת ישראל. 
זהו  הספר הראשון בתחום המודיעין שמופיע בארץ ומתבסס על חומר ארכיוני מקורי, כולל מסמכים בכתב ידו של אהר´לה. לראשונה יוכלות הקוראים להתבונן בחיי היומיום של ראש אמ"ן: החל בדיונים, במחשבות ובלבטים, עבור בהחלטות ובעולם הערכים שלו, וכלה באישיותו ובנוהגו.  

ניתן לקרוא את הספר בספריית המרכז למורשת המודיעין.

קרא עוד על אהרון יריב>