אמ״ן/חמ״ן

אודות אגף וחיל המודיעין של צה"ל
המשימה הראשונה והעיקרית של חיל המודיעין היא לספק לדרג המדיני ולדרג הצבאי התרעה מודיעינית בזמן אמת למלחמה ולפעולות איבה נגד ישראל, כמו גם הזדמנויות לתפניות מדיניות. המודיעין מספק ומציג בפני מקבלי ההחלטות הערכת מודיעין לאומית במישור הצבאי והמדיני.

המאה ה-21 מציבה בפני חיל המודיעין אתגרים חדשים. ההתעצמות הצבאית והטכנולוגית של צבאות מדינות ערב, הפעילות הגוברת והולכת של ארגוני הטרור והטרור העולמי ובמרכזו ארגון אלקאעידה, המהוה איום אסטרטגי לכלל תושבי העולם, מחייבות את חיל המודיעין לרכז משאבים עצומים במעקב הדוק אחר תהליכים אלו. זאת כדי לאפשר לכוחות הביטחון להתמודד עם האיומים על מדינת ישראל.
 
המעקב אחר התעצמות צבאות מדינות ערב ופעילות ארגוני הטרור כרוך באיסוף שיטתי, מעמיק וממצה של מידע על האמצעים המופעלים בגופים אלו ועל כוונותיהם העתידיות.
איסוף המידע המודיעיני מורכב ממספר תחומים - איסוף מידע תקשורתי, איסוף מידע חזותי ואיסוף מידע אלקטרוני. אלפי רסיסי מידע מגיעים ממקורות שונים ועוברים תהליך עיבוד בידי חיילי חיל המודיעין וזאת על מנת לבנות תמונת מצב מודיעינית עדכנית.
 
חיילי חיל המודיעין פועלים יום ולילה לשיפור מתמיד של יכולות האיסוף והעיבוד המודיעיניות ולשכלול אמצעי הפצת המידע המודיעיני, הן לדרג מקבלי ההחלטות והן לדרגי השדה.
 
נדבך מרכזי נוסף בעבודה המודיעינית הוא פיתוח מערכות ואמצעים טכנולוגיים למעקב מודיעיני. אמצעים אלו מאפשרים איסוף רחב ומהיר של ידיעות ממקורות שונים, עיבודן ולאחר מכן הפצתן לצרכנים השונים.
 
כל אלו חייבו את חיל המודיעין לשנות את פניו בלא הכר בשנים האחרונות.
חיל המודיעין מהווה כיום את עמוד השדרה של צה"ל, הן מהיבט המערך הטכנולוגי המתקדם המופעל בו, והן מבחינת איכות החיילים המשרתים בו.


 
הטקסט לקוח מהאתר הרשמי של חיל המודיעין >