מבצע ״משה״ תערוכת הוקרה לג׳ורג׳ גוטלמן

 תערוכה המספרת את סיפור תרומתו של מר ג'ורג' גוטלמן בזכותו התאפשרה הטסת יהודי אתיופיה ב'מבצע משה' מסודן לישראל דרך אירופה.  
ביום שני , 3.12.18 התכבד המל"מ להעניק את אות ´יקיר הסתר´ למר ג´ורג´ גוטלמן בזכותו התאפשרה הטסת יהודי אתיופיה ב´מבצע משה´ מסודן לישראל דרך אירופה.

בטקס שהיה מרגש מאד, נכחו בני משפחתו בארץ ובחו"ל, יו"ר המל"מ, נציג ראש המוסד (שנבצר ממנו להשתתף), המנכ"ל ואנשי הנהלת המל"מ, לוחמי המוסד שהשתתפו במבצע בראשות אפרים הלוי ונציגי העדה האתיופית.

ג´ורג´ היה בעליה של חברת טיסה לאו-קוסט בלגית שהיתה בעלת זיכיון להטסת עולים לרגל למכה מארצות ערב. נציגי המוסד, בראשם אפרים הלוי (ראש המוסד לשעבר), שהיה באותה עת אחראי על המבצע מטעם המוסד, פנו אליו בבקשה שיסייע בהטסת יהודי אתיופיה מסודן לישראל דרך אירופה תוך שמירה על חשאיות המבצע. ג´ורג´ לא היסס ומיד הסכים לא ביקש כל תשלום. העמיד לרשות מדינת ישראל את מטוס ואנשי צוות.

ב- 21.11.1984 החל ´מבצע משה´ במהלכו בוצעו 28 טיסות והועלו לישראל אלפי עולים. בתאריך 5.1.1985 הופסק המבצע בעקבות הדלפתו.
עם פרסום המבצע ופרטי חברת התעופה שהשתתפה במבצע בוטלו כל זיכיונות הטיסה במדינות ערב שהיו לג´ורג´ גוטלמן והחברה פשטה את הרגל. למרות זאת המשיך ג´ורג´ לסייע כשנדרש למדינת ישראל .

לפני כ-6 שנים עלה לישראל ומתגורר בתל אביב. נזמינכם לבקר בתערוכה המספרת את סיפור תרומתו המוצגת באולם הלובי במל"מ (תוצג עד מרץ 2019)
מבצע ״משה״ תערוכת הוקרה לג׳ורג׳ גוטלמן